Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Trzebnica. Podała kod Blik rzekomemu pracownikowi banku. Po chwili z jej konta zniknęły pieniądze

Bartosz Skulimowski
Bartosz Skulimowski
Pixabay/Bartosz Skulimowski
Mieszkanka gminy Trzebnica podała kod Blik rzekomemu pracownikowi banku. Po chwili z jej konta zniknęło ponad 2 tys. zł. Oszust namówił kobietę do zainstalowania aplikacji, zalogowania się i wygenerowania kodu, z którego mógł skorzystać.

Spis treści

Kolejna osoba oszukana "na blik" w gminie Trzebnica

Rośnie liczba osób z terenu powiatu trzebnickiego, które zostały oszukane tzw. sposobem „na blik”. We wtorek 22 listopada do Komendy Powiatowej Policji w Trzebnicy zgłosiła się kolejna ofiara oszustów. 40-letnia mieszkanka gminy Trzebnica została oszukana przez mężczyznę, który podawał się za pracownika banku.

Mieszkanka gminy Trzebnica straciła pieniądze
Mężczyzna w słuchawce podał się za pracownika banku.Pixabay

Mężczyzna zadzwonił do ofiary, przedstawił się jako pracownik banku, po czym zapytał, czy składała wniosek o pożyczkę ponieważ na jej koncie odnotowano taką próbę. Kiedy kobieta zaprzeczyła dzwoniący rozłączył się.
Po chwili ponownie zadzwonił ten sam mężczyzna i oświadczył, że 40 – latka musi założyć drugie konto, aby przelać na nie środki pieniężne, co pozwoli zapobiec kradzieży jej pieniędzy. Oszust był na tyle wiarygodny, że przekonał kobietę, by postępowała zgodnie z jego wskazówkami. Mężczyzna namówił kobietę do zainstalowanie aplikacji na telefonie, po czym kazał zalogować się na konto, wygenerować kod BLIK.
Niestety, chwilę później z konta kobiety zniknęło 2,5 tys. złotych.

Zobacz także:

Zachowajmy zdrowy rozsądek

- Zachowajmy czujność i zdrowy rozsądek w przypadku otrzymania tego typu połączenia telefonicznego. Pamiętajmy, że osoby które do nas dzwonią nie zawsze są tymi, za które się podają. Nie działajmy pochopnie. W przypadku odebrania takiego połączenia rozłącz się i zweryfikuj informację. Zadzwoń do banku bądź osobiście udaj się do placówki. Pamiętajmy, kiedy dzwoni do nas osoba podająca się za pracownika banku i oczekuje od nas podawania kodów BLIK, haseł, loginów, zainstalowania oprogramowania na telefonie, lub komputerze, jest to na pewno oszust – przestrzega asp. Daria Szydłowska – Oficer Prasowy Komendy Powiatowej Policji w Trzebnicy.

Inne artykuły:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na trzebnica.naszemiasto.pl Nasze Miasto