Niestety mimo wielu tego rodzaju przypadków, które są nagłaśniane przez media, przestępcom nadal udaje się oszukiwać wiele osób na "pracownika banku".
Jedna z mieszkanek powiatu trzebnickiego po odebraniu połączenia telefonicznego usłyszała w słuchawce męski głos, który poinformował ją, że dzwoni z banku w celu poinformowania, że pieniądze na jej koncie są zagrożone. Jak mówił mężczyzna, miało dojść do usiłowania dokonania wypłaty pieniędzy z konta.
Jak zapewniał rzekomy pracownik banku, w celu ochrony środków na koncie, kobieta powinna zainstalować aplikację Any Desk.
Przestępca rozmawiający z ofiarą oszustwa, był na tyle sugestywny, że nieświadoma zagrożenia kobieta postępowała zgodnie z jego zaleceniami. Po zainstalowaniu aplikacji, zalogowała się do swojej bankowości elektronicznej, podała kod BLIK, a następnie zatwierdziła transakcję. Niestety, okazało się, że z jej konta zniknęło 3000 złotych.
Kradzież została zgłoszona na policję i obecnie trwa postępowanie w tej sprawie.
Policja apeluje o zachowanie ostrożności podczas kontaktów telefonicznych z osobami podającymi się za pracowników różnych instytucji:
- Pamiętajmy, że pracownik banku nigdy nie poprosi nas o instalację programów na naszych komputerach czy telefonach. Stosujmy zasadę ograniczonego zaufania. Aby uchronić się przed tego typu oszustwem należy stosować kilka prostych zasad – nigdy nie udostępniać danych konta bankowego, danych do logowania na konto, danych karty kredytowej oraz kodu BLIK -
przestrzega asp. Daria Szydłowska z Komendy Powiatowej Policji w Trzebnicy.
Dziennik Zachodni / Wybory Losowanie kandydatów
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?